STRATEGI

To personer sidder i en rød sofa og arbejder sammen på en computer.

Vores bæredygtighedsstrategi er en direkte afspejling af vores virksomheds dedikation til "Meaningful Growth". Vi er dedikerede til at drive forandring ved at skabe merværdi for vores interessenter, udvikle vores forretning og agere bæredygtigt til gavn for nuværende og fremtidige generationer.

Ændring af indflydelse til gavn for fremtidige generationer

Hos Henkel ser vi bæredygtighed som en konstant bestræbelse på at gøre fremskridt med aktuelle emner og fortsætte med at lære om nye problemer baseret på forskning. Global miljøpåvirkning er en af de største udfordringer, som menneskeheden står over for i dag, og det kræver en hurtig handling. Det er også afgørende at beskytte og genopbygge vitale systemer såsom skove, vand og biodiversitet for både nuværende og fremtidige generationer. Samtidig ser vi global fattigdom og social uretfærdighed øges, hvilket igen kan bringe menneskerettighederne og grundlaget for social sameksistens i fare. Ved at gøre det erkender vi, at virksomheder som Henkel spiller en rolle i at møde disse udfordringer og skabe reel forandring.

Ansvar for mennesker, planeten og samfundet

Vores forretningsformål definerer det fælles grundlag, der forener os alle hos Henkel: Pionerer til gavn for fremtidige generationer. Med vores iværksætterånd, vores viden, vores produkter og teknologi ønsker vi at forbedre menneskers liv hver dag og forme en meningsfuld fremtid for kommende generationer. Bæredygtig forretningspraksis har været en del af vores virksomhedskultur i årtier og er også en central del af vores vision for fremtiden. Sammen med innovation og digitalisering er bæredygtighed grundlaget for vores virksomhedsstrategi, vores målrettede vækstagenda.

Vi bygger videre på vores styrker, såsom innovationen i vores drift, vores medarbejderes store viden samt kontakten mellem vores produkter og kunder og forbrugere. Vi ønsker at arbejde sammen med andre for at skabe grundlæggende forandring.

Vi kobler vores 2030+ bæredygtighedsambitionsramme til den høje målsætning om at opnå en "transformationspåvirkning til gavn for generationer". Rammen dækker de tre dimensioner af ESG.

Vores 2030+ Bæredygtigheds Ambition Framework

Vores bæredygtighedsstrategi drejer sig om at implementere vores ambitioner gennem konkrete handlinger og projekter for at opnå praktisk succes. Med vores 2030+ Sustainability Ambitions Framework har vi udviklet nye langsigtede ambitioner inden for de tre dimensioner Genanvendelig Planet, Strengthened Communities og Trusted Partner.

OUR PURPOSE

Pioneers at heart for the good of generations (Pionerer i hjertet til gavn for fremtidige generationer) 

TRANSFORMATIONAL IMPACT FOR THE GOOD OF GENERATIONS



REGENERATIV PLANET  
Vi stræber efter at opnå en cirkulær økonomi, en netto-nul i fremtiden og genopbygning af naturen. 
 

 KLIMA 
Vi bliver en netto-nul-virksomhed ved at reducere CO2-udledningen i vores processer og råmaterialer.

 CIRKULARITET 
Øg cirkulæriteten af vores produkter, emballage og teknologier. 

 NATUR
Beskytte og genopbygge den biologiske mangfoldighed med fokus på skove, land og vand, og sikre at ressourcerne anvendes ansvarligt.
 

Producter



STYRKEDE FÆLLESSKABER 
Gennem vores drift og brands bidrager vi aktivt til, at mennesker får mulighed for at leve et bedre liv.
 

 RETFÆRDIGHED 
Styrke mangfoldighed, lighed og inklusion, respektere menneskerettighederne og øge beskæftigelsen af mennesker.

 UDDANELSE
Støt muligheder for livslang læring og motiver folk til at tage stilling til bæredygtighed.

 SUNDHED
Fremme sundhed og velvære og være med til at drive sociale fremskridt.

 

Mennesker



PÅLIDELIG 
PARTNER 
Vi er dedikerede til produktkvalitet og produktsikkerhed, samtidig med at vi sikrer integritet i vores drift.
 

  PRÆSTATIONER
At levere produkter i topklasse og have høj kemikaliesikkerhed er grundlaget for vores virksomheds succes.

 TRANSPARENS
Integrer bæredygtighed i vores virksomhedsledelse med gennemsigtig rapportering og engagement.

 SAMARBETE
Reducer påvirkningen af miljøet med vores partnere, hvilket fører til bæredygtig drift i vores produktionskæde.

Partnerskaber

Viktiga ambitoner 2030+

Vores 2030+ Bæredygtighedsambitionsramme fastlægger vores langsigtede ambitioner inden for de tre dimensioner: Regenerativ Planet, Trivselssamfund og Tillidsfuld Partner.

Vores nøglefaktorer for forandring

Vi har også defineret, hvordan vi stræber efter succes gennem hele vores værdikæde ved at definere tre nøglefaktorer for at opnå en systemisk forandring:

  • Produkter og teknologier er kernen i alt, hvad vi gør. Vi skaber merværdi for kunder og forbrugere ved konstant at tilbyde bedre produkter med et mindre økologisk fodaftryk.
  • Mennesker er omdrejningspunktet i vores forretning og i vores bæredygtighedsrelaterede aktiviteter. Vores medarbejdere bidrager til bæredygtig udvikling gennem deres engagement. Vores leverandører, interessenter, kunder, forbrugere og vores naboer spiller en stor rolle i at drive forandringen fremad.
  • Partnerskaber er afgørende for at implementere og realisere bæredygtige fremskridt. Vi deler viden og driver systematiske løsninger fremad ved at arbejde sammen med vores partnere og eksperter, universiteter, civilsamfundet og andre virksomheder.